::what's on ur mind?::

facebook..
mukabuku..

siapa yg tak tau tu memang la x tau nak cakap apa lagi..

aku yakin setiap org mesti ade akaun fesbuk melainkan ammizura kawan coursemet aku.. hehe.. lebih-lebih lagi komuniti yg lahir pd tahun 1980--1990.. hampir separuh dari kegiatan harian dihabiskan dengan mengadap fesbuk.. hanya sekadar membaca status membe2 lain.. kasi komen2 yg memberangsangkan (cam lain je maksud ayat nih..huhu).. main game2 online.. cit-cet.. raund2 profile org teristimewa atau pe2 jer..

yela..pada waktu sekarang ini.. mojoriti yg berumur 55 tahun dan keatas x mengenal langsung pasal internet..(statement ini sesuai bg warga desa).. yg mereka tahu hanya pop ye-yeh.. da bertuah sgt kalau pandai mesej2 guna henpon dan tekan2 kekunci laptop..

aku cume terfikir.. adakah komuniti fesbuk ini akan meneruskan aktiviti berfesbuk pada 20-30-40 tahun kehadapan.. agaknya apa status yg akan ditulis..



--> semakin bersifat keindividualan.. semakin kurang bercakap.. semakin banyak masalah rabun mata.. mane tak nye.. asyik mengadap bende yg membebaskan radiasi jer (kire aku pon same)..



5 yg kasi komen:

tuKang tuLis said...

hakhak...
rsenye kalo ak nati nak gak tulis
"yeay! da dpt emel tabung haji tuk g Haji ngn atoknye..sape nk join???"

hehe...buleh x camtu?
ala2 nenek terer IT cket...hehe

arie said...

aiceyh..

granny celek IT..
sbb dr mude membesar ngn IT.. mane x nyer..

Che Leh Jangok said...

Tok Wan nie dah dekat 70th dah. Masih aktif berbelog. Malahan selalu gak jadi rakan sebaya nga belasan. FB pun main gak. Usia bukan penghalang.

ArieKurgAsam said...

Arie...ko ngumpat aku..kurg asam!huhu...

arie said...

adakah ko ammi.. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...